dle NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále nařízení GDPR)
Označení správce
MP CZECH s.r.o. se sídlem Janáčkova 786, 66701 Židlochovice, IČ 25523759, jednající Petrem Sýkorou, jednatelem
Účely zpracování
- evidence poptávek zájemců o koupi nebo pronájem nemovitých věcí s následným zasíláním nabídek a jejich osobní a telefonickou prezentací
- evidence nabídek nemovitých věcí s následnou prezentací potenciálních zájemců o koupi nebo pronájem vlastníkům
- nabídka služeb spolupracujících finančních poradců, zpracovatelů průkazů energetické náročnosti budov, odhadců, daňových poradců, to vše v souvislosti z realizací prodejů, koupí, pronájmů a podnájmů nemovitých věcí
- právním základem zpracování osobních údajů je obchodně zprostředkovatelská činnost, vykonávaná na základě smluvních vztahů s klienty správce
- u zaměstnanců správce jsou osobní údaje evidovány v rozsahu nezbytném pro vedení pracovněprávní a daňové agendy a pro účely zdravotního a sociálního pojištění
Popis kategorií subjektů údajů a kategorií osobních údajů
- subjekty údajů jsou osoby, které mají zájem o zprostředkování prodeje, koupě, pronájmu nebo podnájmu nemovitých věcí a související služby
- zpracovávanými osobními údaji jsou jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa trvalého bydliště, kontaktní adresa, emailová adresa, telefonní číslo, to vše vždy v rozsahu a na dobu dle konkrétního souhlasu subjektu údajů se zpracováním jeho osobních údajů
Kategorie příjemců, kterým budou osobní údaje zpřístupněny
- zpracovatelé – jednotliví makléři správce, vázaní smluvní povinností mlčenlivosti a konkrétními postupy při zpracování osobních údajů. Tyto konkrétní postupy jsou specifikovány níže v části 6).
- zpracovatelé – externí dodavatelé účetních služeb, právních služeb, dodavatelé informačních systému pro správu zakázek (nabídek a poptávek), přičemž aktuální seznam dodavatelů těchto služeb je na vyžádání k dispozici u správce, včetně přesného označení v jakém rozsahu, jakému
zpracovateli a z jakého důvodu, byly osobní údaje správcem zpřístupněny
- spolupracující finanční poradci, zpracovatelé průkazů energetické náročnosti budov, odhadci, daňoví poradci, to vše v souvislosti z realizací prodejů, koupí, pronájmů a podnájmů nemovitých věcí, případně na žádost subjektu údajů
- osobní údaje nejsou předávány do zahraničí, ani mezinárodním organizacím
Lhůty pro výmaz jednotlivých kategorií údajů
- osobní údaje budou vymazávány po odvolání souhlasu subjektu údajů, případně po uplynutí lhůty, na kterou byl souhlas poskytnut, do pěti pracovních dnů
- zpracovávané osobní údaje budou uchovávány nejdéle po dobu 10 let, případně, po poskytnutí nového souhlasu se zpracováváním osobních údajů se tato lhůta může v souladu s tímto souhlasem prodloužit
Technická a organizační bezpečnostní opatření
- subjekt údajů vyplní listinný dotazník k požadavkům na prodej, koupi, pronájem nebo podnájem nemovité věci a současně poskytne souhlas se zpracováním svých osobních údajů – tento úkon je oprávněn provést kterýkoliv spolupracující makléř (viz výše), případně osoba zaměstnaná na pozici
asistentky u správce
- po poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů, zaeviduje spolupracující realitní makléř, případně asistentka informace z dotazníku a souhlasu se zpracováním osobních údajů do informačního sytému správce.
- spolupracující realitní makléři a asistentka správce mají plný přístup k osobním údajům subjektů s tím, že jsou oprávněni tyto využít výhradně k účelům stanoveným výše v bodu 2)
- po zaevidování v informačním systému jsou spolupracující makléři povinni předat podkladové listiny (dotazník a souhlas) asistentce správce, která provede kontrolu rozsahu poskytnutého souhlasu a rozsahu zpracovávaných osobních údajů a listiny uloží do uzamykatelné skříně, umístěné
v provozovně správce na adrese Vídeňská 55, Brno
- informační systém správce je provozován tak, aby bylo zřejmé kdo, kdy a jak s osobními údaji pracoval, každá osoba spolupracujícího realitního makléře a asistentka správce, mají svá unikátní přístupová práva a informační systém eviduje, jednotlivé přístupy takto autorizovaných osob.
Informační systém i jednotlivé pracovní stanice jsou připojeny k internetu, přičemž zabezpečení přístupu je provedeno šifrovaným přenosem zpracovávaných osobních údajů. Správce rovněž provádí pravidelné kontroly jak tohoto zabezpečení, tak namátkové kontroly přístupů a jejich účelů
osobami k tomu oprávněnými
- v případě odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů nebo uplynutí lhůty ke zpracování osobních údajů provede asistentka jejich likvidaci jak v informačním systému, tak listinných podkladů, s výjimkou poskytnutého souhlasu a dokladu o jeho odvolání.
- kterýkoliv spolupracující realitní makléř případně asistentka správce ale i další osoby zpracovatelů, jímž budou osobní údaje subjektů zpřístupněny, jsou povinny a smluvním vztahem se správcem zavázány, oznámit jednateli správce jakékoliv ohrožení bezpečnosti osobních údajů, případně
zjištěné zneužití osobních údajů
- s ohledem na umístění osobních údajů a jejich evidencí jak listinných, tak elektronických, není potřeba, aby správce činil jakékoliv další ochranné opatření před živelnými pohromami
- všechny osoby zpracovatelů a zaměstnanců byly před zpřístupněním osobních údajů správcem poučeny o svých povinnostech ve vztahu k ochraně osobních údajů, účelech jejich možného využití, jakož i o dalších povinnostech a současně byl s těmito osobami navázán smluvní vztah, jehož
předmětem jsou tyto uvedené povinnosti a povinnost mlčenlivosti
- ukáže-li se potřeba provést zvláštní opatření dle článku 32 Nařízení GDPR, správce tyto v konkrétních případech neprodleně provede. (Jedná se o povinnost správce s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě
pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob, provést vhodná technická a organizační opatření, aby byla zajištěna úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, případně včetně: pseudonymizace a šifrování osobních údajů; schopnosti zajistit neustálou důvěrnost,
integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování; schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických či technických incidentů; procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro
zajištění bezpečnosti zpracování.)